פוגרום ערבי בחווארה: דודם של הנרצחים הותקף באבנים

בנצי לייזרוביץ No Comments on פוגרום ערבי בחווארה: דודם של הנרצחים הותקף באבנים

עשרות מחבלים ערבים רגמו אמש באבנים וסלעים מטווח אפס כלי רכב ישראלים שנסעו בכביש המרכזי בחווארה. לפחות ארבעה רכבים ניזוקו. בעקבות האירוע הפגינו במקום עשרות תושבי מיישובי השומרון

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הטרור לא עוצר: עשרות מחבלים ערבים ביצעו אמש (שני) יידוי אבנים מסיבי בכביש המרכזי בחווארה לעבר רכבים ישראלים שעברו בכביש. המחבלים עמדו על שפת הכביש ורגמו את הרכבים מטווח אפס. לפחות ארבעה רכבים נפגעו.

גם דודם של הנרצחים הלל ויגל יניב הי"ד, שנסע לישוב הר ברכה לבקר את המשפחה השכולה, הותקף באבנים בחווארה בידי מחבלים ערבים – סמוך לזירת הרצח. נזק פח נגרם לרכב.

תושב הישוב הר ברכה שנקלע למקום, סיפר: "נסעתי עם הבן שלי לצומת תפוח, באמצע חווארה ראיתי התקהלות מטורפת של עשרות ערבים עם אבנים. חיילים עומדים צמוד אליהם, משקשקים, לא עושים להם כלום. חמישה ערבים ליד עם אלות בייסבול. הרכבים לפניי חטפו אבנים. יותר מאוחר חזרתי הביתה, ושוב רכבים לפניי חטפו", אמר.

תושב אחר שנסע עם חבריו לקריאת מגילה, תיאר כי ראו כ-50 ערבים מתגודדים במרכז חווארה ותוך רגעים החל מטר האבנים. "חטפנו מטר אבנים מצד ימין. המשכנו בנסיעה מהירה, ו-50 מטר אחרי חטפנו עוד אבן מצד שמאל. בנס אנחנו לא נפגענו, רק השמשה והפח. בהמשך ראינו איך כל הכביש זרוע אבנים".

הפוגרום שנמשך זמן רב, הביא לפגיעה ברכבים נוספים שעברו בכביש. אזרח נוסף שעבר במקום כ-20 דקות לאחר האירוע, מצא את עצמו מוקף בערבים שרגמו את רכבו ונאלץ לבצע ירי באוויר כדי להרחיק את המחבלים.

בעקבות הפוגרום הערבי הגיעו עשרות תושבים מישובי השומרון הסמוכים למקום האירוע, וקיימו במקום הפגנת מחאה כנגד התנהלות מערכת הביטחון. "יש פה מצב הזוי ובלתי נתפס", אמר אלקנה פיקאר אחד התושבים שהפגינו.

"פיגוע רצחני מתרחש כאן בחווארה רק לפני שבוע והצבא לא חושב אפילו להפיק לקחים ולנקוט בצעדים קשים כנגד הכפר שמוביל את הטרור. מאז הפיגוע התרחשו בחווארה מעל עשרה פיגועי אבנים שלא זכו לתגובה מצד מערכת הביטחון שעסוקה בלרדוף אחרי תושבים שיוצאים לזעוק ולהגן על חייהם. הממשלה ומערכת הביטחון פשוט הפקירו אותנו", תקף.



0 תגובות